![טרקטור John Deere אוטונומי](/assets/images/region-2/industries/agriculture/future-of-farming/ftz-hero-joker.jpg)
שינויים בדפוסי מזג האוויר הם רק אתגר אחד מני רבים שניצב בפני ענף החוואות. John Deere משקיעה משאבים אדירים בפתרון אתגרים אלו.
שלוש טכנולוגיות ליבה מעצבות את העתיד: חִשמול, אוטומציה לאוטונומיה ובינה מלאכותית
המשמעות של חִשמול אינה רק השימוש בסוללות בתור מקור חשמל. מדובר בשימוש בהתקנים חשמליים כדי להחליף מנועים ומערכות הידראוליות. למנועים חשמליים יש מומנט אדיר במהירויות נמוכות, והם יעילים יותר, אמינים יותר וקלים יותר.
טרקטור חשמלי קומפקטי זה מבוסס על הסדרה John Deere 1R. מאפיין מפתח של מכונה זו הוא הספק ה-PTO הגבוה שלה, שמאפשר לכסח מדשאות בשטח של יותר מ-10,000 מ"ר, כאשר טעינה אחת של הסוללה מעניקה 4.5 שעות פעולה. בנוסף לביצועים הגבוהים, הלקוחות ייהנו מעלויות תחזוקה נמוכות מאוד. היישומים הפוטנציאליים הם במיוחד כאלו שבהם נדרשות רמות רעש נמוכות ופעולה ללא פליטות.
eAutoPowr היא הממסרה הרציפה המשתנה הראשונה שכוללת פיצול הספק אלקטרומכני. בהשוואה לתיבות CVT רגילות, ההנעה מתאפיינת בנצילות גבוהה יותר ובהיעדר שחיקה. מאפיין מיוחד נוסף הוא אספקה של הספק חשמלי בגובה עד 100 קו"ט לצרכנים חיצוניים. כדי להמחיש זאת, John Deere ו-Joskin פיתחו מיכל תערובת הכולל שני צירי הנעה חשמלית. הודות למערכת ההנעה בת שמונה הגלגלים ניתן להשיג העברת כוח אחיזה הרבה יותר יעילה. הדבר יכול גם לצמצם את עלויות שילוב התערובת בשיעור של עד 25 אחוז.
הרחפן הגדול פותח במשותף על ידי John Deere ו-Volocopter, הקוטר שלו הוא 9.2 מ' והוא מונע על ידי 18 להבים. הוא בעל הנעה חשמלית לגמרי וסוללות ליתיום-יון הניתנות להחלפה. טעינה אחת של הסוללה מאפשרת זמן טיסה של עד 30 דקות, וניתן להפעיל את ה-VoloDrone גם מרחוק וגם באופן אוטומטי, לאורך מסלול שתוכנת מראש. מסגרת הרחפן מצוידת במערכת נשיאת כלי ייעודי מתוקננת וגמישה. המשמעות היא שניתן להתקין על המסגרת אביזרים שונים, כתלות ביישום. להגנה על היבול, הרחפן הגדול מצויד בשני מיכלי נוזלים, במשאבה ובשורת מתזים. גובה הטיסה הנמוך מאפשר להשיג כיסוי שטח נרחב מאוד, של עד 6 הקטר לשעה.
אוטומציה אינה מתמקדת בהחלפת המפעיל. המהות שלה היא שימוש בטכנולוגיה על מנת ליצור את המפעיל הטוב ביותר שניתן. המסע התחיל בהכוונה הלוויינית AutoTrac שמבצעת את היגויי המכונה ללא צורך בהתערבות מפעיל. עכשיו הוספנו את "כוונון הקומביין המשולב" (Integrated Combine Adjust) בדגמי ה-S700 של הקומביינים שלנו, שמבצע את כוונונים אוטומטיים בזמן אמת כדי לשמור על הרמות שהוגדרו מראש.
הקונספט בטרקטור האוטונומי החדש של John Deere הוא יחידת הנעה חשמלית קומפקטית מאוד, וכלי ייעודי משולב. הספק המוצא הכולל של הטרקטור הוא 500 קו"ט, והוא יכול להיות מצויד בגלגלים או בזחלים. כתלות ביישום קיימת אפשרות זבורית גמישה בטווח שבין 5 ל-15 טון, במטרה להקטין את רמת ההידוק של הקרקע. הודות להנעה החשמלית אין פליטות תפעוליות, ורמות הרעש נמוכות מאוד. יתרונות נוספים כוללים רמה נמוכה של שחיקה ועלויות תחזוקה.
טרקטור זה מונע באופן אוטונומי למחצה והוא מצויד במרססת יבול משולבת. השימוש במצלמה מובנית מאפשר לעבוד ביבול בשורות – לדוגמה, לרסס מוצרי הגנה על מטעים של עצי פרי. המילוי של מכל המרססת מתבצע באופן אוטומטי לגמרי בתחנת מילוי, ולכן המשתמש אינו נחשף לחומרי ההדברה. המטרה היא לצמצם עלויות ולהגדיל את הפרודוקטיביות בשיעור של יותר מ-30 אחוז.
רחפן זה מצויד בסורק עשב ומרססת יבול, ומאפשר לסרוק עשבים מן האוויר ואז לבצע בקרה ממוקדת שלהם. המיכל בנפח 10.6 ליטר מתמלא באופן אוטומטי בתחנה בשולי השדה, שבה יכולה להתבצע גם הטעינה האוטומטית של הסוללה. משך הטיסה כאשר הסוללה טעונה לגמרי הוא 30 דקות. היתרון המרכזי של רחפן זה הוא הריסוס המדויק של חומרי הדברה, שמקטין במידה משמעותית את הכמות הנצרכת. הריסוס מהאוויר גם אפשרי ללא תלות בתנאי הקרקע.
המרססת האוטונומית החדשנית הזו קלה יותר ממרססת רגילה בהנעה עצמית, והיא בעלת מכל ריסוס בנפח 560 ליטר. היא יכולה להיכנס לשדות אחרי הגשם מבלי לגרום להידוק של הקרקע. מרווח הגחון הגבוה של 1.9 מ' וההנעה הארבע-גלגלית הופכות אותה לוורסטילית, ואילו הזחלים מקטינים למינימום את לחץ הקרקע ומרחיבים במידה ניכרת את טווח הפעולה.
בינה מלאכותית משנה את הדרך שבה אנו מבצעים את הריסוס.
בעזרת הטכנולוגיה See & Spray, מצלמות ברזולוציה גבוהה לוכדות 20 תמונות בשנייה. על סמך התמונות ובינה מלאכותית, המערכת מזהה את ההבדל בין גידולי צמחים לעשב כדי לאפשר לטפל בצורה מיוחדת בצמחים ספציפיים. דור חדש זה של בקרת עשב מאפשר לצמצם במידה ניכרת את השימוש בחומרי הדברה.
מה שלא יקרה בעתיד, השליטה תישאר תמיד בידי החוואי. ה-Command Cab שלנו מראה כיצד המסע מאוטומציה לאוטונומי עתיד להתפתח.
החזון העתידי של תא הנהג חושף אפשרויות חדשות של בינה מלאכותית. הודות לבקר הג'ויסטיק, מסך המגע והחיבור לרשת של כל רכיבי המכונה, מדובר בתפיסת הפעלה חדשה לחלוטין. השילוב של נתוני מזג אוויר בזמן אמת, הגדרות אישיות המתבצעות מראש והליכי ניהול עבודות הופך את תא הנהג למרכז הפיקוד לפעולות חקלאיות.